26.3.08

Fa temps que barrino parlar-vos dels meus llibres més preciats, alguns dels meus fetitxes, però sempre vaig donant-hi voltes sense concretar, i a més la feina se'm fa cada cop més difícil. Sense anar més lluny, em sembla que hauria de consignar sencera la secció Bruce Springsteen, amb algunes preciositats... Pel que fa a Nick Cave, d'altra banda, hauria de posar-hi l'edició Special (exemplar 151) de And the ass saw the angel. També hi hauria A wished-for song de la Merri Cyr sobre el Jeff Buckley, és clar. Però no hi podrien faltar els dos exemplars dels Diàlegs imaginaris del Puig i Ferreter, que durant uns anys foren una obsessió malaltissa, com també ho foren les versions d'Artaud que féu Palau i Fabre (i sí, també en tinc dos...). En general els llibres del Palau han sigut obsessió, però no he arribat a gastar-me els quartos com ho hauria fet un col·leccionista... Ni tan sols tinc els seus grans llibres picassians... També hi ha l'Elogi de la poesia de Maragall, un magnífic Vobiscum d'Apel·les Mestres... i uns quants exemplars de la biblioteca Bernat Metge que vaig heredar i en vaig escriure un article. Dels estrambòtics hi ha el clàssic Diccionario de la Muerte i, sobretot, un curiós exemplar Quixot en llatí macarrónic-sí, sí, Historia dómini Quijoti Manchegui traducta in latinem macarrónicum per Ignatiu Calvum (curam misae et ollae), del 1922-, espectacular! No hi poden faltar els facsímils de les revistes Un enemic del poble, Ariel i Poesia, a més de les litografies de sis poemes manuscrits del Palau i Fabre. Més contemporània hi ha l'edició manuscrita i amb dibuixos -impresa, és clar- de La cosa aquella de l'Enric Casasses a Druïda, que és potser dels llibres més bells que hi ha. Del Casasses, a més de nombrosos papers, hi ha una o dues edicions del necessari Uh, que sempre penso que haig de comprar la nova edició de Pagès per conservar-la millor i rellegir-la...
De fet, a banda dels llibres normals estimats i dedicats, que n'hi ha també uns quants, em temo que ja està, encara que segur que me'n deixo algun, la meva col·lecció de llibres especials no és gaire àmplia. Però és meva i feta a mida.
Salut!